Pedagógiai programunk
Emeltszintű matematika
Pedagógiai programunkban kiemelt feladat a matematika oktatás. A matematika olyan ismereteket közöl, és gondolkodásmódot alakít ki, amelyet a felnövekvő generáció egyetlen területe sem nélkülözhet. Olyan alapkészségek kialkítását teszi lehetővé, melyet a többi tantárgyban és egész életükön keresztül tudnak hasznosítani.
1. osztálytól kezdve a matematika órákon képesség szerinti bontásban folyik az oktatás. A felső tagozaton az emelt szintű képzés része a tanulók folyamatos versenyeztetése. Az egész éves feladatmegoldó háziverseny évfolyamonkénti győztesei elnyerik az Arany Kocka díjat. Részt veszünk a Bolyai Matematika Csapatversenyen, a kerületi matematika versenyen, a Zrínyi Ilona Országos Matematika versenyen.
Az emeltszintű képzés előnyösen hat a nyolcadik osztályosok beiskolázására. A visszajelések alapján nemcsak a felvételi eredmények pozitívak, hanem a középiskolai tanulmányaikban is sikeresek.
Pedagógiai alapelveink
Olyan iskola akarunk lenni, kívánunk maradni, ahol:
- korszerű, folyamatosan tovább bővíthető ismeretanyag megszerzését biztosítjuk,
- szilárd alapkészségeket alakítunk ki,
- az önművelés, önálló ismeretszerzés kialakulására, az ismeretanyag aktualizálására serkentjük tanulóinkat,
- a tudás mint érték jelenik meg minden tanuló értékrendjében, legyen cél a számukra a képességeiknek megfelelő műveltség elérése,
- a tanulókban kialakul az életkoruknak megfelelő tanulási módszer kiválasztásának, alkalmazásának képessége,
- a gyerekek elsajátítják az egészséges életmód, egészségvédelem módszereit,
- demokratikus viselkedésformák alakulnak ki és erősödnek meg,
- fontos a pozitív közösségi viselkedés megerősítése,
- a tanulók olyan személyiséggé fejlődnek, akik hasznos tagjaivá válnak a társadalomnak,
- képesek lesznek szűkebb és tágabb környezetük védelmére, a szép elfogadására, óvására és megteremtésére,
- olyan tudás és ismeret megszerzését biztosítjuk, mely segíti az egyént az európai normák elsajátításában, fejleszti kommunikációs készségüket, bővíti informatikai és idegen nyelvi ismereteiket,
- csökken az esélyegyenlőtlenség.
Fejlesztési területek
Az itt felsorolt területek minden tantárgy tanulásában nélkülözhetetlenek:
- problémamegoldó gondolkodás,
- lényegkiemelés,
- szövegértés,
- adatok elemzése,
- következtetés,
- tulajdonság és összefüggések vizsgálata,
- kreativitás elősegítése,
- megfigyelés,
- figyelem,
- emlékezet.
Minden továbbtanuló gyermekünk számára biztosítjuk, hogy a középiskolai felvételi követelményeknek megfeleljenek.
Az előzőben felsorolt indokok alapján 1-2. évfolyamon matematikából a szabadon tervezhető órakeretből évfolyamonként heti 1 órával, az 4-5. évfolyamon a választható órakeretből évfolyamonként heti 1 órával 6-8. évfolyamon heti 2 órával növekedett a javasolt óraszám. 1-8. évfolyamon a matematika oktatása évfolyamonként képesség szerinti csoportbontásban folyik. Az 1. osztályban a tanévkezdés utáni 6-8 héttel alakulnak ki ezek a csoportok. A lassabban haladók számára a heti plusz órák a tevékenységen alapuló megértést a begyakorlást, felzárkóztatást segítik.
Küldetésnyilatkozat
Célunk olyan általános iskola működtetése, amelyben a 8. elvégzése után a tanulók képesek tanulmányaikat a számukra legmegfelelőbb középiskolában folytatni. Ennek megvalósítása érdekében az „öreg” iskola falai között tanulóinknak nyugodt, családias, kulturált környezetet és jó légkört biztosítunk.
A szakmailag jól felkészült, magukat folyamatosan továbbképző pedagógusok arra törekednek, hogy a gyerekeket egyéniségüknek, képességeiknek megfelelően fejlesszék együttműködve a szülői házzal. Mindezt azokkal a „Barossi” hagyományokkal, közösségfejlesztő szabadidős programokkal egészítjük ki, amelyeket a tanulókkal együttműködve valósítunk meg.
A felső tagozatban emeltszintű matematika oktatás folyik, amelyet az alsó tagozatban játékos, konkrét tapasztalatokra épülő ismeretszerzéssel alapozzuk meg.